Minúta Ekonómie – Výsledky Za Prvý Týždeň

Pred týždňom v pondelok som spustil projekt Minúta Ekonómie s prvým videom na tému “Koľko peňazí dostane z vašej výplaty štát”. Dalo by sa povedať, že to video v pondelok a utorok zamorilo slovenský Facebook. Nečakane.

Po týždni má 19,000+ zdieľaní (o 19,000 viac ako som čakal). Má 640,000+ video views… Človek by si povedal, že “wow”. No reálne je to omnoho menej – celé video do jeho konca videlo len cca 20% ľudí. Okolo 70% ľudí sa nedostalo ani za 30 sekúnd.

Nemyslím si, že to neznamená úspech. No tie čísla, ktoré tam vidíte, treba brať s veľkou rezervou. Relevantné čísla na grafoch z Facebook insights si môžte pozrieť nižšie.

Začiatok

Pre tých z vás, ktorých zaujímal proces na začiatku – video som dal na Facebook v nedeľu v noci. Vtedy mala ešte Facebook page Minúta Ekonómie len jeden like – ten môj. Pred spaním som poslal invitation na likenutie Facebook page 5 ľuďom.

Dvaja (alebo traja) z nich to na druhý deň ráno lajkli, pozreli si video a dali share.

Do 14:00 som ešte nič nepostoval a už to bol môjho pričinenia malo 200+ shares. Okolo 14:00 som to sharol aj ja. Či to malo nejaký väčší vplyv, to netuším.

ME 1 - I share - Screenshot 2016-02-08 14.08.34 - prave som to postol a toto tam uz bolo

7,000+ shares bolo koncom dňa. 15,000+ shares koncom druhého dňa.

Výsledky po 1 týždni

Celkový zásah videa bol za posledný týždeň:

  • 1,200,000+ celkový počet zasiahnutých ľudí (či už sa im to zobrazilo na walle, alebo si to aj pozreli)
  • 640,000+ spustení videa
  • 70,000+ ľudí dopozeralo video až do konca
  • 19,000+ ľudí zdieľalo video
  • 740+ ľudí sa subscriblo na newsletter

Tieto výsledky boli čisto organické, bez akejkoľvek platenej reklamy (o ktorej by som vedel). Do výsledkov som zarátal nasledovné:

  • 486,000+ video views (17,000+ shares, 41,000+ reakcii) – nás originálny post na Facebook Page
  • 93,000+ video views (2300+ sahres) Facebook page Aktuality.sk, reuploadli naše video na ich page
  • 59,000+ video views – mojevideo.sk, niekto (?) reuploadol naše video
  • 8,200+ video views – video na našom YouTube

Toto je asi najpodstatnejší graf. Ukazuje, že kde sa ľudia dostali v pozeraní videa, resp. pozornosť. Zhruba 70% to pozerala iba 30 sekúnd. Okolo 20% ľudí pozerali až dokonca.

ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.24.52

To bol Facebook.  Youtube mal síce o dosť menej views, no vyše 2x vyšší retention ako Facebook. Na Youtube až cca 50% ludí dopozeralo video až do konca. To je celkom fajn insight. [Edit]: Nieje to tak, čítaj nižšie.

ME 1 - Screenshot 2016-02-14 15.41.23

[Edit 13.4.2016]: IMPORTANT – Facebook Insights začal konečne zobrazovať dve separátne krivky pre dopozerania videa z autplay, a pre organický klik na play. To mení celé porovnanie Facebooku a YouTubu. Ten autoplay úplne deformuje štatistiky. Tu je porovnanie dvoch grafov z druhého videa – Facebookove organické spustenia videa majú vyšší retention.

Screenshot 2016-04-13 22.22.52 Screenshot 2016-04-13 22.30.17

Ak máte radi grafy, tu sú ďalšie screenshoty z facebookových insights.

ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.12.17ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.25.39ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.27.19 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.27.08 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.26.45   ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.24.14 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.23.28 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.21.43 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.21.31 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.20.54 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.20.28 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.20.09 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.19.56 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.19.39 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.19.26 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.18.09 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.15.31 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.12.44

Tu sú Youtube štatistiky:

ME 1 - Screenshot 2016-02-14 15.41.23 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 15.42.17 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 15.44.14 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 15.44.28 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 15.44.48

Screenshoty z ostatných miest, kde bolo video:

ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.30.51 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.32.05 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.33.40 ME 1 - Screenshot 2016-02-14 09.47.06

Budget na video

Tu hrá rolu skôr čas ako peniaze.

Čas

Script trvalo dokončiť cca 2 týždne (pri raňajkách, alebo zopár “polhodiniek” pred spaním).

Samotné video bolo hotové za 1 deň (sobota). S videami robím už dlho a náš primárny biznis vo firme je tvorenie nástrojov pre video tvorcov, ktoré šetria čas. Čiže spojenie užitočného s užitočným.

Logo (s ktorým mi pomohol kolega Marek), web, facebook page, youtube channel, atď – trvalo ďalší deň (nedeľa).

Ešte raz by som sa chcel poďakovať Maťovi Čepcovi (Red Fox Finance) za odbornú konzultáciu. Maťo nám vo firme pomáha s účtovníctvom, poradenstvom a všetkým okolo toho. Za to mu patrí večná sláva.

Peniaze

Na samotné video išlo 0 (slovom nula) eur. Platil som iba veci okolo webu, dokopy som sa zmestil myslím pod 90 eur (doména, hosting, wordpress téma), ak som niečo nezabudol.

Na newsletter používame Sendinblue. Na support (odpovedanie na Facebook messages & emaily) používame LiveAgent. Web je na WordPresse. Na dopĺňanie diakritiky používam dopĺňač diakritiky. Ak nájdete preklep, dajte mi prosím o ňom vedieť 😉

Čo ďalej?

Minútu Ekonómie chcem riešiť dlhodobo. Nieje to jednorazová vec. Rád by som vydal video vždy raz za dva týždne. Niesom si istý, či sa mi to kôli pracovnej vyťaženosti podarí (a nerád by som vyhorel), no snáď áno.

[Edit 1]: doplnil som grafy z YouTubu, hlavne video retention. Ten je podstatný.

[Edit 2]: Túto vetu radšej odvolávam: “Rád by som vydal video vždy raz za dva týždne.”

Comments

comments